Du har inga produkter i din varukorg.

Du har inga produkter att jämföra.

Sk

Regler och villkor vid köp

Betalningsvillkor

I vår kassa använder vi oss av Billmates betalningssystem. Billmate ägs och drivs av eFinance Nordic AB. Det innebär att du som kund erbjuds flera olika betalningsalternativ när du handlar hos oss. Du kan välja mellan kortbetalning, faktura, avbetalning eller direktbetalning via bank. Billmate är ett väl etablerat företag som har flera stora e-handlare som kunder. Vill du läsa mer om Billmate kan du besöka deras hemsida, www.billmate.se


Fakturaköp

Vi samarbetar med eFinance Nordic AB – Billmate vid fakturering. Du får hem din beställning och därefter skickar eFinance Nordic AB ut fakturan till dig. För att du ska kunna handla på faktura av oss är det viktigt att du uppger den adress där du är folkbokförd som leveransadress då vi endast har möjlighet att leverera ordern till denna adress. Om du bor på en annan adress än den du är folkbokförd på hänvisar vi dig till något av våra andra betalningsalternativ. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handla på faktura hos oss. Vid fakturaköp tillkommer en fakturaavgift på 15 kronor.


Säkerhet vid kortköp
Vi samarbetar med eFinance Nordic AB – Billmate vid kortköp. Vid kortbetalning via internet är säkerheten en av de allra viktigaste faktorerna för oss på Fiskaonline. Därför erbjuder vi en tjänst från ett företag som delar de uppfattning. Billmates betalsystem är certifierat enligt de senaste standarderna och all information skickas via säkra anslutningar.

Vi på Fiskaonline hanterar inga kortuppgifter. Det ger en trygghet för dig som konsument och för oss som leverantör att allt informationsutbyte vid kortköp sker via säkra system utan vår inblandning. När du väljer att betala din beställning med kort reserveras pengar på ditt konto, när vi sedan skickar din order dras pengarna från ditt konto.

 

Direktbetalning via bank

När du väljer att betala med direktbetalning via bank slussas du vidare från kassan till din bank där du genomför betalningen. Många uppfattar det som en extra trygghet att sköta betalningen via sin internetbank och på så sätt slippa ange sina kortuppgifter på internet.  


Fast fraktpris inom Sverige
Vi har valt att arbeta med en fast fraktavgift på låga 69 kronor för alla ordrar. Vi ser detta som ett smidigare alternativ både för dig som kund och för oss som leverantör. Det är alltid en tråkig överraskning när man i kassan ser att en fraktavgift på flera hundra kronor har lagts till på ordern. Vi vill därför att du som kund ska veta redan från början vad frakten kommer att kosta och inte låta det komma som en obehaglig överaskning när du kommit till kassan.

 

För leveranser utanför Sverige ber vi dig att kontakta oss på info@fiskaonline.se


Leveranser och fraktsätt
Vi gör alltid vårt yttersta för att leverera din beställning så snabbt det bara går. Vår normala leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Produkter som finns på lager skickas ofta samma dag som du lagt din beställning. Skulle varan mot förmodan vara slut i lager kontaktar vi dig för att lösa det på bästa sätt. Vi bytar aldrig ut eller ersätter en produkt som är slut i lager utan att kontakta dig först!

 

Vi samarbetar med DHL, Schenker och Posten för våra leveranser. Det är därför viktigt att du uppger rätt mobilnummer och en giltlig e-postadress när du lägger din beställning. Avisering sker i första hand via sms. Har du angivit en giltlig e-postadress kommer du att få ett mail när ditt paket lämnar oss. Paketet kommer till närmaste utlämningsställe där du sedan kan hämta det. Glöm inte att ta med dig en giltlig legitimation när du ska hämta ut paketet.

Vill du istället hämta din order i butiken anger du detta i kassan. Du slipper då fraktavgiften men kan ändå använda dig av t.ex. Billmates delbetalning samtidigt som du är säker på att varorna finns färdigpackade i butiken när du kommer för att hämta dem.  

Öppet köp/bytesrätt

Vi på Fiskaonlie vill och jobbar alltid för att du som kund ska vara nöjd med ditt köp. Vi följer svensk lag för distanshandel vilket ger dig full rätt att byta till en annan produkt, storlek eller färg. Du kan även ångra ditt köp helt inom 14 dagar. Det är viktigt att du alltid kontaktar oss innan du gör en retur på en vara. Skicka ett mail till oss på info@fiskaonline.se där du uppger ordernummer, vilka produkter det gäller och att det rör sig om en retur. Du som köpare står själv för frakten vid en eventuell retur. När en vara returneras förutsätter vi att varan är oanvänd och returneras i orginalförpackning med eventuella orginalhandlingar bifogade. När varan är hos oss kontrolerar vi varan och sätter tillbaka pengarna på det konto betalningen skedde från.


Reklamationer
Skulle en vara vara skadad, defekt eller du har fått fel vara ber vi dig att omgående kontakta oss på info@fiskaonline.se eller via telefon så att vi så snabbt som möjligt kan rätta till felet. Om det rör sig om en transportskada, så väl synlig som dold, ber vi dig även kontakta speditören så snabbt som möjligt. Eventuella frakter för ersättningsvaror står självklart vi för.


Dina personuppgifter
Vi på Fiskaonline sparar dina personuppgifter i vårt kundregister så att vi kan bevaka och följa upp orderhantering och inbetalningar. Alla personuppgifter som du lämnar till oss hanteras med stor respekt och vi följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204 när det kommer till hantering av dina uppgifter. Vi sparar endast den information som vi behöver för att kunna behandla din order och uppgifterna används endast för att kunna slutföra din order och i eventuella nyhetsbrev om du godkänt sådan användning. Vi kommer aldrig att sälja vidare eller på annat sätt lämna ut dina uppgifter till tredje part.

 

Förbehåll

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter på websidan, utgående artiklar, felskrivningar samt slutförsäljning av artiklar.

 

Tvist

Vid en eventuell tvist har vi på Fiskaonline som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekomendationer och beslut. Du hittar dessa på www.arn.se.